CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Friday, May 8, 2009

Ah, aku hairan..
aku sungguh hairan..
apabila melihat masih ramai orang di luar sana yang "judge people by their appearance".
mungkin kah aku juga seperti mereka?
entah, aku sendiri tidak pasti.
tapi yang pasti aku tidak mahu menjadi seperti mereka-mereka ini.

kenapa?
hairan kah apabila melihat mereka yang kurang dari segi penampilan nya?
dia mungkin mempunyai rambut yang tidak terurus atau terurai dengan rapi seperti orang lain.
dia mungkin tidak memakai pakaian yang cantik dan mahal-mahal.
dia mungkin kurang cantik sehingga pernah digelarkan dengan panggilan "kodok".
hey, itu adalah satu penghinaan yang kejam!!

umurnya mungkin hampir mencecah 50 tahun barangkali.
tetapi dia juga mempunyai cita-cita yang sangat besar.
yang mana dia mahu menjadi seperti orang-orang lain yang berbakat besar.
Lalu dia seperti diperlekeh kan oleh mereka dengan menunjuk kan reaksi muka yang kurang yakin dengan kebolehannya.
salahkah dia mempunyai impian dan cita-cita seperti itu?
ternganga lah mulut kamu apabila dia membuka mulut nya...



p/s:- don't judge a book by it's cover.. aku bengang, video tidak dapat disiar kan!! pergi lihat sendiri Susan Boyle di youtube.

4 Comments:

  1. Anonymous said...
    aku setuju dengan ko!! kita memang tak patot nak menilai seseorang tuh melalui luaran sahaja....kita nih sape la nak judge orang....macamlah kita nih sempurna sangat.....tak patot...tak patot....

    aku.....fatin..
    Pa'e said...
    tau xpe..
    nsb ko sokong aku..hehe..
    weh, rindu siot kat ko..
    "lepas geram di era"..hahaha...
    Anonymous said...
    hahahaha....aku pon rindu kat ko tau....
    dah lama aku tak layan era...


    aku..
    Pa'e said...
    tau xpe..
    aku pn da kureng skrg layan era..
    ade2 mase jek layan..
    ko xde,x syok la layan sorg2..
    haha

Post a Comment