CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Tuesday, April 28, 2009

Sudah pulang, Penat!!

pergi dengan 1 backpack,
pergi dengan 1 handbag,
pergi dengan 1 paper bag kecil,

tetapi..

pulang dengan 1 backpack,
pulang dengan 1 handbag,
pulang dengan 1 paper bag kecil,
pulang dengan 1 small paper bag..(bungkusan dari cik su sekeluarga dan si pengantin)


penat yang amat sangat setelah pulang dari kelantan. Sesampai saja aku ke bilik, terus aku rebah kan diri untuk bermanja dengan katil..Wah, syok nya dapat tidur lena setelah beberapa hari kurang tidur dan rehat..sampai tengkuk aku pun dah sakit lenguh2..


ada 1 perkara yang membuatkan aku hangin dengan orang kelantan..(maaf ya orang kelantan, i'm sory seperti kata amir RL)


situasi:-

aku: akak, barang nie kalau beli ada kotak tak? (beli hadiah untuk si pengantin)
pembantu jurujuak: tak ada kotak lah..(sambil bercakap dengan loghat kelantan)
aku: oo, ok..
pembantu jurujual: ?? (sambil berbisik dengan rakan sebelah nya, bercakap pasal aku yang konon2 nya bercakap bahasa luar. Senang cakap, kiranya aku nie tidak bercakap dalam bahasa kelantan lah atau lagi senang, aku bercakap bahasa standard @ k.l)


telinga aku tidak pekak lagi untuk tidak mendengar perbualan mereka. hah, aku pun dengan tidak
segan dan silu, terus memerli mereka dengan bercakap ala2 loghat n.9 yang mana kebetulan member aku yang berada bersama aku adalah orang n.9. Even, member aku pun dengar apa yang mereka cakap pasal aku.

logik nya, bukan semua orang2 dan manusia2 yang berada di kelantan adalah orang kelantan sendiri. Mungkin juga mereka adalah pelancong yg melancong ke sana, atau orang luar dari kelantan yang kesana berjalan2 makan angin dan sebagai nya. Begitu juga di mana2 tempat di negara ini mahu pun di luar negara dan seluruh dunia. Everybody knows that!!





(SELAMAT PENGANTIN BARU YANA & RAFI)


p/s:- sungguh cetek akal dan pemikiran sesetengah mereka..aku kurang faham!!




2 Comments:

  1. Anonymous said...
    hoh..bese la tuh..mace la dome dok pehe
    Pa'e said...
    hahaha..tau xpe..
    kawe da pehe sgt pun..
    haha

Post a Comment